Spring naar content

Campagnes

Het Wereld Natuur Fonds zet zich op vele manieren en gebieden in voor de bescherming van de natuur en de bedreigde dieren die er leven. Onze campagnes helpen om extra aandacht te vestigen op belangrijke thema's en natuurbeschermingsprojecten.
WNF Earth Hour

Earth Hour 29 maart 2014

Met Earth Hour laten miljoenen mensen en duizenden organisaties wereldwijd zien dat zij het klimaat belangrijk vinden, met één simpel gebaar: gedurende één uur het licht uitdoen. Earth Hour is een groeiende internationale beweging, die laat zien dat iedereen een positieve bijdrage kan leveren aan het beschermen van onze toekomst en die van volgende generaties.

Earth Hour 2014

Amazone trailer jaguar

De Amazone geeft je leven

De Amazone geeft je leven;  zuurstof, voedsel, water en medicijnen. Elke dag opnieuw.

Hoelang blijft de Amazone ons leven geven? Geef vandaag nog iets terug.

Geef om de Amazone

Teken voor de ijsbeer

Veertig jaar geleden tekenden de landen waar ijsberen leven – Noorwegen, Verenigde Staten, Canada, Denemarken en Rusland – een overeenkomst voor de bescherming van ijsberen en hun leefgebied. Komende december spreken deze ‘ijsbeerlanden’ weer met elkaar over de toekomst van de ijsbeer en het Arctisch gebied.

Vooruitlopend op de ijsbeertop in Moskou in december is het Wereld Natuur Fonds een petitie gestart.

Help mee om de ijsbeer en het Arctisch gebied te beschermen

Win de wereld ijsberen

Er is nog een wereld te winnen

Het Wereld Natuur Fonds wil klimaatverandering tegengaan, een van de grootste bedreigingen voor de natuur. Met de Wereld te Winnen-campagne leggen we uit waarom het zo'n groot probleem is, wat de gevolgen zijn en wat we tegen klimaatverandering kunnen doen. Speciaal voor de campagne hebben we een tv-spot gemaakt.

Bekijk de website 'Er is nog een wereld te winnen'

Berggorilla, oog in oog, Virunga NP, Afrika

Trek de grens: teken de oproep!

Virunga, Afrika's oudste Nationaal Park, staat onder druk. Het Wereld Natuur Fonds roept wereldwijd mensen op om overheden én de olie-industrie duidelijk te maken dat sommige plaatsen zo waardevol zijn dat je er gewoon van af moet blijven. Trek de grens en teken de oproep: tot hier en niet verder!

Bekijk de campagne en teken de oproep

Wildlife crime tijger - ik ben geen vloerkleedje

Campagne tegen wildlife crime

De afgelopen jaren is het illegaal doden van bedreigde diersoorten zoals olifanten, neushoorns en tijgers tot ongekende hoogte gestegen. Er zijn nog maar 3200 tijgers in het wild. Daarom gaat WNF de strijd aan tegen wildlife crime.

Onder het motto 'Zij hebben geen stem. Wij wel. Laat je horen tegen wildlife crime' lanceerde WNF een online audiopetitie. Ook kun je zelf een eco-drone de lucht in helpen via een speciale website.

Bekijk de campagnewebsite

50 manieren commercial

De natuur dat ben jij

Ga naar www.wnf.nl/50manieren

EERDERE CAMPAGNES VAN HET WNF


WNF 50 Jaar

Het WNF bestaat 50 jaar.

Een moment om terug te kijken, vooruit te kijken én te bedanken. Zonder de steun van zo velen van u waren onze hoopvolle resultaten in de afgelopen 50 jaar nooit behaald. Namens de natuur: BEDANKT!

Ga naar de 50 jaar pagina.

Natuurverdubbelaar WNF

Zet de natuurverdubbelaar in 2011

De natuur wordt ernstig bedreigd. Samen kunnen we helpen natuur te verdubbelen. Met de Natuurverdubbelaar: van elke euro die gedoneerd werd maakten Eneco, KLM of Rabobank er 2. Voor de neushoorn, de ijsbeer of het bos op Borneo.

Bonaire koraal

Bonaire en 10-10-2010

Op 10 oktober 2010 werden de Nederlandse Antillen opgeheven. Bonaire, St. Eustatius en Saba zijn als ‘bijzondere gemeenten’ bij Nederland gevoegd. Dit betekent ook dat we er een stukje tropische natuur bij hebben gekregen! De natuur op de eilanden is prachtig. Het WNF is al jaren nauw betrokken bij het beschermen van de natuur op Bonaire.  Het eiland heeft een droog tropisch klimaat met een constante passaatwind. De natuur onder water is er fantastisch en is heel belangrijk.
happy end

Happy-end campagne 2010

Het jaar 2010 is door de Verenigde Naties uitgeroepen tot het jaar van de biodiversiteit. Reden voor het Wereld Natuur Fonds om in haar campagne verhalen te vertellen over een levende aarde die vragen om een happy end.
led lamp

De natuur sparen. Wat led je?

Op een simpele manier heel veel energie besparen. Dat kan met de nieuwe generatie superzuinige led-verlichting voor thuis. Daarom hebben het Wereld Natuur Fonds en de Nationale Postcode Loterij de handen ineen geslagen om het gebruik van led-lampen in Nederland te stimuleren. Met de gezamenlijke campagne ‘wat led je’ laten ze zien dat iedereen iets kan doen.
klimaat, Giraffe

Op weg naar Kopenhagen december 2009

Van 7 tot 18 december 2009 vond in Kopenhagen een belangrijke klimaatbijeenkomst plaats waar 192 landen een nieuw klimaatverdrag afspraken.
Aap in Nood

Aap in nood!-plan 2009

De afgelopen 50 jaar is het aantal mensapen gehalveerd. Als we zo doorgaan zijn er straks misschien wel helemaal geen mensapen meer. En wie staat er dan voor aap? Het WNF zette in 2009 op 10 cruciale plekken in Afrika en Azië alles op alles om de mensaap niet te laten uitsterven, met het 'Aap in Nood!-plan'.
Schildpad, Wonderen

De wonderen zijn de wereld nog niet uit 2009

De natuur zit vol wonderen. Wereld Natuur Wonderen noemen we ze. Het Wereld Natuur Fonds strijdt al jarenlang voor het behoud van de prachtige wereldwijde natuur. Voor de dieren en planten die er leven én voor mensen, die de natuur hard nodig hebben.

Draag bij aan een witte Noordpool! 2008

 De toekomst van de ijsbeer en andere pooldieren dreigt letterlijk weg te smelten. Daarom voerde het Wereld Natuur Fonds in 2008 een campagne om de Noordpool wit te houden.
Swarms of anthias shelter near coral outcroppings and feed in the passing current. Fiji

Kies voor een levende zee 2007/2008

Van 30 september 2007 tot maart 2008 voerde het WNF campagne onder de titel Kies voor een Levende Zee! Met deze campagne wil het WNF laten zien hoe onvoorstelbaar rijk het leven onder water is. Maar ook hoe kwetsbaar! De zee is een belangrijke voedselbron voor mens en dier.

Met de VISwijzer kun je kiezen voor vis die op verantwoorde wijze gevangen is.
Foto van het Rio Negro Reservaat (Brazilië)

Laat de Amazone leven! 2007

Het Wereld Natuur Fonds voerde van maart tot en met september 2007 campagne voor de Amazone. Met deze campagne wilde het Wereld Natuur Fonds de aandacht vestigen op het belang van de Amazone. En op de bedreigingen van het Amazonegebied en de oplossingen daarvoor.
Keizerspinguïn met jongen op Antarctica

Alvast bedankt voor uw bijdrage aan het klimaat! 2006

In november 2006 startte het WNF de campagne "Alvast bedankt voor uw bijdrage aan het klimaat!" Hiermee wil het Wereld Natuur Fonds het klimaatprobleem onder de aandacht brengen. De centrale boodschap in de campagne is dat de consument wel degelijk iets kan doen om klimaatverandering tegen te gaan.
Het silhouet van een springende Neusaap tegen de avondzon in Borneo, Indonesie

Borneo 2005

In 2005 voerde het Wereld Natuur Fonds het gehele jaar actie voor Borneo. Op het eiland Borneo, waar Indonesië, Maleisië en Bruneï aan elkaar grenzen, komen nog grote ongerepte stukken regenwoud voor. Ze behoren tot de rijkste natuurgebieden ter wereld. De veiling van de olifantencollectie van Prins Bernhard kwam ten goede aan de natuur in Borneo.
Waterelie's

Watercampagne 2004

Het Wereld Natuur Fonds werkt wereldwijd aan het behoud en herstel van waterrijke natuur. In 2004 vroeg het WNF met de campagne ‘Omdat water de natuur helpt, helpen wij het water’ aandacht voor het belang van de natuur als bron voor zoetwater wereldwijd. Want zonder bron geen water, zonder water geen leven.
Foto: Mexicaanse minister bij FSC Conferentie Oaxaca in Mexico

Spaar het woud, koop FSC-hout 2002

Het Wereld Natuur Fonds en FSC Nederland voeren sinds 2002 campagne om de bossen te sparen. Samen met het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties.

Deze website maakt gebruik van cookies. Hier lees je meer informatie. Om cookies uit te zetten klik je hier. Deze melding verbergen X