Regels en gedragscodes

Lees welke regels en gedragscodes WNF volgt

Als je een euro geeft aan een goed doel, dan wil je er zeker van zijn dat die euro goed besteed wordt. Wij zijn ons als goed doel extra bewust van de verantwoordelijkheid die we hebben om jouw geld zorgvuldig uit te geven. Daarom maken we gebruik van in- en externe regels om de kwaliteit, integriteit en effectiviteit van ons werk te waarborgen en daarin transparant te zijn.

CBF-erkend goed doel

WNF gaat heel bewust en zorgvuldig om met het geld dat we van onze donateurs ontvangen. Om een erkend goed doel te zijn moeten we aan strenge kwaliteitseisen voldoen op het gebied van beleid, transparantie en bestedingen. Al onze inkomsten en uitgaven worden gecontroleerd. Daarom mogen we ons een CBF-erkend goed doel noemen, waar je als donateur met een gerust hart aan kunt geven.

Voor meer informatie over de CBF-erkenning kun je kijken op www.geefgerust.nl. Wil je meer inzicht in onze financiën? Via onze site kun je ons jaarverslag downloaden.

Klachtenprocedure

Omdat we elke klacht belangrijk vinden hebben we een klachtenprocedure opgesteld. Help jij mee WNF te verbeteren?

Gedragscodes en richtlijnen

We houden ons aan een aantal gedragscodes en richtlijnen. WNF is bijvoorbeeld lid van de Data Driven Marketing Association (DDMA) en daarmee hebben we een toezegging gedaan met betrekking tot naleving van deze gedragscodes, die door zelfregulering bepaald zijn door de branche. Daarnaast hanteren we de volgende interne richtlijnen:

Statuten en huishoudelijk regelement

De taken en bevoegdheden van de directeur en de Raad van Toezicht van WNF zijn vastgelegd in de statuten en het huishoudelijk reglement.

Vragen aan WNF?

Bij de afdeling Informatie en Service kun je terecht voor al je vragen, opmerkingen en eventuele klachten. We zijn op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur bereikbaar via ons gratis servicenummer 0800-1962.

Of kijk ook eens op de pagina met vragen en antwoorden.

Leeuw