Blijf op de hoogte

In onze nieuwsbrieven houden we je op de hoogte van onze projecten, resultaten, activiteiten, speciale acties en producten.

Aanmelden

Pers

Persberichten vind je bij onze persafdeling.

Naar Pers

Aveda ondersteunt het uitzetten van haaien en roggen in de Noordzee

Pijlstaartrog, gefotografeerd door de Dutch Shark Society

Aveda is een cosmeticabedrijf met sterke natuurlijke wortels. Het bedrijf heeft een holistische en Ayurvedische inslag en de focus ligt op het maken van natuurlijke, biologische producten. Dit jaar steunen ze ons haaien-en roggenproject middels Earth Month, een belangrijk initiatief van Aveda.

Hoe zijn jullie tot het besluit gekomen om WNF te ondersteunen?

"We houden elk jaar in april Earth Month; voor ons houdt dit in dat we deze maand onze missie extra naar voren willen brengen. We ondersteunen elk jaar een project in de Benelux, dat betrekking heeft op waterproblematiek. Water is namelijk heel relevant voor de kapperssector, er gaat elke dag veel water doorheen in een salon. Daarom willen we enerzijds de kappers erop attent maken deze maand minder water te gebruiken en een lokaal waterproject te ondersteunen.

We dachten meteen aan WNF, om één van hun projecten voor de Noordzee te ondersteunen. WNF is relevant voor de hele wereld, dus ook voor zowel Belgen, Luxemburgers en Nederlanders. Daarnaast lijkt het project om haaien en roggen terug in de Noordzee te zetten ook een heel tastbaar project."

Hoe zijn jullie als bedrijf zelf bezig met duurzaamheid?

"In elke beslissing die we nemen proberen we het milieubewuste aspect door te trekken. Op deze manier maken we steeds verantwoorde keuzes als bedrijf. Wij produceren onze producten door het gebruik van windenergie, testen geen enkel product op dieren en onze verpakkingen zijn op basis van 100% gerecycled materiaal.

Daarom organiseren we sinds 2007 Earth Month, hiermee proberen we een positieve invloed te hebben op het milieu. Ons doel is dan ook om daadwerkelijk een verschil te maken in de wereld."

WNF-directeur Kirsten Schuijt en directeur van Sportvisserij Nederland, Joop Bongers, zetten eerste gekweekte rog uit in de Oosterschelde in het kader van het project Haaien en Roggen terug in de Noordzee

Komt het ‘teruggeven’ in meer aspecten van jullie bedrijfsvoering naar voren?

"Absoluut, vooral naar de maatschappij toe vinden we dit enorm belangrijk. In de productie van onze producten passen we dit dan ook toe. Zo maken medewerkers in Nepal ons verpakkingspapier. Op die manier steunen we deze mensen en geven hen een kans in de maatschappij.

We gebruiken daarnaast in onze producten natuurlijke oliën, om de natuur niet te beschadigen. Hiervoor hebben we een samenwerking met een Indiaans bedrijf. Als laatste ligt onze focus ook op het behouden van de natuur, hier zetten we dan ook sterk op in. Op deze manier dragen we ook ons steentje bij."