Blijf op de hoogte

In onze nieuwsbrieven houden we je op de hoogte van onze projecten, resultaten, activiteiten, speciale acties en producten.

Aanmelden

Pers

Persberichten vind je bij onze persafdeling.

Naar Pers

BN’ers in actie voor tijgers in het wild met uniek Bas Kosters shirt

Kim Feenstra en Tygo Gernandt showen het tijger shirt van Bas Kosters

Topmodel Kim Feenstra, steracteur Tygo Gernandt en andere BN-ers zetten zich in voor de wereldwijde tijgercampagne van WNF. Ze vragen aandacht voor tijgers in het wild met een limited edition tijger t-shirt van modeontwerper Bas Kosters. Tygo Gernandt heeft het speciaal ontworpen shirt met verve gepresenteerd op de catwalk tijdens de openingsshow van Bas Kosters op Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam.

De oplage van symbolisch 3900 shirts, net zo veel als het aantal tijgers in het wild, is uitsluitend online te koop.

Ook WNF-ambassadeurs Humberto Tan, Carice van Houten, Harm Edens, Hans Ubbink en Daniel Boissevain doen mee en dragen een van de 3900 trendy shirts die allemaal een uniek nummer hebben. Iedereen verleent belangeloos medewerking aan de campagne.

Tijgerprints

De eigenzinnige modeontwerper Bas Kosters wil met zijn creativiteit bijdragen aan het reddingsplan van WNF: “In het dagelijks leven kom je de tijger overal tegen; als print op een telefoonhoesje, een badjas of als foto aan de muur. Het is bizar om je te realiseren dat er in het wild nog maar 3900 tijgers zijn. Een eeuw geleden waren het er nog 100.000! Om die boodschap over te brengen heb ik 3900 limited edition shirts ontworpen. Er zijn er echt maar 3900 en weg is weg.”

De nieuwe collectie van Kosters My Paper Crown heeft als belangrijkste uitgangspunt Aandacht. “Vanuit deze gedachte is de link met deze samenwerking met WNF heel duidelijk. Ook de tijger heeft aandacht nodig. Mijn belangrijkste troef is mijn creativiteit, ik ben blij dat ik deze hier voor in kan zetten.", licht de modeontwerper toe.

Met huid en haar

Model Kim Feenstra noemt het ‘superheftig’ wat er met de tijger in het wild gebeurt: “Tijgers zijn altijd mijn favoriete dieren geweest. Toen ik elf was heb ik een spreekbeurt over tijgers gehouden. Het is toch schrikbarend dat 97% van de tijgers is verdwenen. Ik kan wel huilen en wil mezelf met huid en haar inzetten voor deze prachtige dieren!” Tygo Gernandt is ook een enorme kattenfan: “Ik ben zelf geboren in het Chinese Jaar van de Tijger en ik vind tijgers echt de mooiste dieren die er zijn. Iedereen moet weten dat we het tij nog kunnen keren. Je kunt al helpen door een van de 3900 shirts te kopen. Je dient een goed doel en het shirt van Bas is ook nog eens onwijs cool.”

Bewustwording

Humberto Tan, winnaar van Het Perfecte Plaatje, heeft de modeshoot voor de campagne met Kim en Tygo voor zijn rekening genomen. “Deze actie is perfect om mensen bewust te maken dat er wereldwijd nog niet eens 4.000 tijgers in het wild over zijn. Dat is zo’n kwetsbaar aantal! Als WNF-ambassadeur wil ik heel graag bijdragen aan creëren van bewustwording en op termijn aan bescherming. Daarom doe ik mee aan de iProtectTigers campagne.”

Ook bekende bloggers zoals Lizzy van der Ligt en de zusjes Elise en Vita Boers, Blonde Tigers, zetten zich vol enthousiasme in voor het reddingsplan van WNF.