Senior Marketeer / Customer Advocacy Expert (32-40 uur)

Wil jij samen met bevlogen collega’s werken aan de wereldwijde bescherming van natuur? En meebouwen aan de groeiende beweging van relaties die hier op allerlei manieren aan bijdraagt? Dat is wat je doet als je werkt bij het Wereld Natuur Fonds (WWF).

De organisatie van WWF-Nederland bestaat uit de afdelingen: Conservation, Organization Development, Engagement en Finance & Operations. De afdeling Engagement werkt agile met circa 9 squads: multidisciplinaire, zelforganiserende teams met een eigen verantwoordelijkheid.

De afdeling Engagement is verantwoordelijk voor het betrekken van doelgroepen bij de missie van WWF. Wij willen iedereen met een hart voor natuur inspireren, informeren en activeren om een persoonlijke bijdrage te leveren aan een wereld in balans, waar mens én natuur floreren. Zo bouwen we aan een beweging die zijn invloed doet gelden. Voor de afdeling Engagement zijn wij op zoek naar een

Senior Marketeer / Customer Advocacy Expert

De functie

Als Senior Marketeer ben je, samen met je team, end-to-end verantwoordelijk voor het aantrekken van nieuwe relaties, het verdiepen en bestendigen van bestaande relaties, conversie naar financiële relaties en het verhogen van lifetime value. We vernieuwen constant proposities en customer journeys om optimaal aan te sluiten op de behoeften en levensfases van onze doelgroepen. Jij bent verantwoordelijk voor een soepele implementatie van deze (online) customer journeys. Daarbij onderzoek, (co-)creëer, test en implementeer je alle elementen.

Je ontwikkelt een klantvriendelijk proces, met in alle fases effectieve communicatieboodschappen, je selecteert de juiste kanalen en stemt af met de stakeholders. Daarnaast representeer je intern de ‘stem van de relatie’ en zorg je dat inzichten en testresultaten goed worden gedeeld met je collega’s.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Als Senior Marketeer begrijp je relaties en doelgroepen en neem je hun behoeften als uitgangspunt voor de ontwikkeling van proposities
  • Samen met je collega’s bepaal je de doelen van het squad, bedenk je customer journeys en ontwikkel je communicatiemiddelen. Op basis van data en testresultaten stel je bij
  • Je bent digital minded, je houdt van data en past online conversie en up- en cross-selling-tactieken toe
  • Je bent verantwoordelijk voor online fondsenwerving en de conversie naar financiële relaties

Wie ben je

Je bent een teamplayer, ondernemend, probeert nieuwe ideeën uit en hebt een hands- on-mentaliteit. Daarnaast wil je continue leren en je grenzen verleggen.  Je beschikt over HBO / WO werk- en denkniveau en hebt ruime ervaring in marketing met een focus op online (conversie). Je bent in staat klantgerichtheid te vertalen naar een nieuwe manier van werken en gedrag en je inspireert mensen daarin. Je bent besluitvaardig, adaptief en hebt ervaring met agile. Je kunt belangen goed met elkaar verbinden.

Merkwaarden

Je herkent je in de merkwaarden van WWF:

  • Idealistisch pragmatisch
  • Open in verbinding
  • Aanstekelijk enthousiast
  • Gericht op impact

Wat bieden wij

WWF-Nederland is een enthousiaste, dynamische en veelzijdige organisatie met een informele sfeer. Als voorloper in de transformatie kun je je als pionier uitleven om verschillende expertisegebieden samen te laten komen. WWF heeft een prachtig doel en gedreven medewerkers. We bieden een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Informatie en procedure

Ben je geïnteresseerd in deze functie en herken je je in bovenstaand profiel? Stuur dan uiterlijk 19 november a.s. een e-mail met motivatie en curriculum vitae naar Rozalie Feenstra via hr@wwf.nl. Heb je vragen over de functie, neem dan contact op met Tosca Slag, Chapter Lead Customer Advocacy, via tslag@wwf.nl.

vacatureservice

De laatste vacatures van WNF in je mailbox? Meld je aan voor de vacatureservice