International Card Services heeft €5.000 ingezameld

International Card Services overhandigt een cheque van 5000 euro aan WWF

Via een klanttevredenheidsonderzoek heeft International Card Services (ICS) €5.000 ingezameld voor WWF. Bedankt!

International Card Services

ICS draagt het WWF al een aantal jaren een warm hart toe door de uitgifte van de Visa World Panda Card. Elke jaar houdt ICS een klanttevredenheidsonderzoek waarbij een donatie aan een goed doel wordt gedaan. Dit jaar is de keuze gevallen op een extra donatie aan het WWF, omdat ICS erg tevreden is over dit partnerschap en de activiteiten van het WWF daarom graag extra ondersteunt.

Een interview met ICS

Hoe zijn jullie tot het besluit gekomen om WWF te ondersteunen?

"ICS draagt het WWF sinds een aantal jaren een warm hart toe door de uitgifte van de Visa World Panda Card. Elk jaar houdt ICS een klanttevredenheidsonderzoek waarbij een donatie aan een goed doel wordt gedaan. Dit jaar is de keuze gevallen op een extra donatie aan het WWF, omdat ICS erg tevreden is over dit partnership en de activiteiten van het WWF daarom graag extra ondersteunt. Daarnaast is de Visa World Panda Card nog steeds een veel gevraagde creditcard bij onze klanten, omdat onze klanten de inspanningen van het WWF ook zeer waarderen."

Hoe zijn jullie als bedrijf zelf bezig met duurzaamheid?

"Als 100% dochter van ABN AMRO onderschrijft ICS van harte het duurzaamheidsbeleid dat ABN AMRO voert en tot een belangrijk onderdeel van haar bedrijfsstrategie heeft gemaakt. Ook binnen ICS bouwen wij samen met onze medewerkers en andere stakeholders aan een organisatie die klaar is voor de toekomst. De impact van onze dienstverlening aan consumenten en kleinzakelijke klanten is qua duurzaamheid beperkt. Tegelijkertijd zien wij wel een belangrijke rol op maatschappelijk gebied. Met meer dan drie miljoen klanten, vindt ICS dat het een maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft op het gebied van veiligheid, die verder strekt dan alleen haar eigen klanten en haar eigen organisatie. Daarom stelt ICS kennis en expertise over veilig betalen en over de aanpak en preventie van financiële criminaliteit breed beschikbaar. Zo is ICS actief deelnemer van het ‘Electronic Crimes Task Force’. In het ECTF werken politie, justitie en banken samen om digitale criminaliteit aan te pakken en te bestrijden. Ook werkt ICS samen met samenwerkingsverbanden op het gebied van bestrijding van en voorlichting over fraude en financiële criminaliteit. Zo is ICS sinds enkele jaren partner van SafeCin, de partij achter de Fraudehelpdesk, waar consumenten en webwinkeliers terecht kunnen met vragen en meldingen over fraude. Ten slotte is ICS de officiële sponsor van de Wim van Doorn Award. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan personen of organisaties die een bijdrage hebben geleverd aan fraudebestrijding, bij voorkeur via samenwerking op innovatieve manieren."

Komt het ‘teruggeven’ in meer aspecten van jullie bedrijfsvoering naar voren?

"Voorlichting van klanten en winkeliers over (het tegengaan van) alle vormen van oplichting, misleiding en fraude is een belangrijk onderdeel van de gezamenlijke inspanning om betalen met je creditcard veilig te houden. Naast het bestrijden en voorkomen van (digitale) criminaliteit en fraude door veilige systemen en procedures, besteedt ICS daarom veel aandacht aan bewustwording en voorlichting over veilig gebruik van creditcards en online betalingen. Bijvoorbeeld over het belang en de voordelen van tweestapsverificatie en andere manieren om veilig te betalen, en over hetgeen klanten op moeten letten om te voorkomen dat ze slachtoffer van phishing worden. Maar het gaat ook over hoe klanten voorkomen dat ze van oplichters nepartikelen of helemaal geen artikelen ontvangen. Of voorkomen dat ze in de valkuilen van boilerrooms en aandelenfraudes stappen. Gaat ondanks alles er toch iets mis met een (online) bestelling, dan kunnen klanten het geld van de transactie terug krijgen door deze te ‘betwisten’. De aanpak hiervoor heeft ICS het predikaat best in class opgeleverd van Mastercard."

Hebben jullie nog tips voor WWF?

"Nee, op dit moment niet. Ik zou zeggen: ga zo door met jullie waardevolle inspanningen!"

Wat willen jullie zeggen tegen bedrijven die ook aan WWF willen doneren?

"Goed dat jullie keuze is gevallen op het WNF om een donatie te doen! Elke steun aan het WWF is welkom, aangezien de druk op onze aarde en ons natuurlijk kapitaal alleen maar groter zal worden door de bevolkingsgroei. Willen we een gezonde aarde doorgeven aan de volgende generaties, dan moeten we ons natuurlijk kapitaal behouden en herstellen en onze voetafdruk verminderen."